14. март. 2023
Друго стручно саветовање просветних саветника из школских управа: Ниш, Крагујевац, Лесковац, Крушевац, Зајечар и Јагодина на тему Осигурање квалитета методологије спољашњег вредновања предшколских установа
У периоду 08 – 10. марта 2023. године у Нишу је одржано још једно, Друго стручно саветовање просветних саветника на тему Осигурање квалитета методологије спољашњег вредновања предшколских установа, овај пут за просветне саветнике из школских управа: Ниш, Крагујевац, Лесковац, Крушевац, Зајечар и Јагодина (30 учесника).
Имајући у виду чињенице да су од 1. септембра 2022. године све ПУ у обавези да примењују нову програмску концепцију, као и то да је ревидиран Оквир квалитета који је донет 2018. године (иде у сусрет захтевима нове програмске концепције) и до сада се није примењивао, кључна активност на саветовању је била целодневна посета просветних саветника једном од вртића ПУ „Пчелица“ у Нишу (вртићи „Бродић“, „Плави чуперак“, „Петар Пан“ и „Цврчак“). Подељени у 4 групе (од по 7 – 8 саветника) имали су прилике да примене ревидирани Оквир квалитета и као „критички пријатељи“ остваре увид у квалитета рада вртића у две области квалитета: Васпитно-образовни рад и Подршка деци у породици.
Првог дана саветовања, просветни саветници су се кроз представљање образаца за опсервацију активности у вртићу и пакета додатних инструмената и помоћних материјала, креираним у оквиру Пројекта (у складу са Правилником о стандардима квалитета рада установе) припремили за посету вртићу. Такође су направили и план активности са поделом задужења у циљу давања повратне информације руководиоцу вртића из улоге „критичког пријатеља“ који ће објективно сагледати квалитет рада вртића. Део припреме је обухватало и упознавање са специфичностима вртића који ће да посете као и истраживачко читање 4 приручника/водича креирана као подршка практичарима у квалитетној примени нове програмске концепције: Приручник за документовање, Водич за уређење простора у дечјем вртићу, Водич за развијање теме/пројекта са децом, Стратегија заједничког развијања програма у складу са специфичностима појединих узраста деце.
Другог дана саветовања, током посете вртићу, просветни саветници су у паровима улазили у по 2 групе деце различитог узраста у којима су пратили остваривање програма васпитно-образовног рада, односно рад васпитача у групи и дали им кратку повратну информацију. Након тога су обишли заједничке просторе вртића (спољашње и унутрашње), анализирали педагошку документацију (Тематски/пројектни портфолио и Дечји портфолио), обавили интервјуе са стручним сарадницима и руководиоцима, васпитачима и родитељима, поделили им анкете. Пре одласка, представницима вртића су дали повратну информацију о квалитету рада вртића за две области.
Трећег дана саветовања просветни саветници су радили на усаглашавању процена на нивоу стандaрда и показатеља у две области квалитета рада, анализи резултата анкета и интервјуа, триангулацији доказа о квалитету на нивоу области и изради Нацрта извештаја о вредновању квалитета рада за сваки вртић.
Након финализовања извештаја, по повратку у школске управе, руководиоци школских управа ће послати Извештаје сваком од 4 вртића, из улоге „критичког пријатеља“ који обезбеђује други поглед на рад установе, а који практичарима може бити користан у објективнијем сагледавању квалитета рада.
Сви учесници саветовања су изразили задовољство након тродневног рада током којег су све време имали подршку 4 менторке/водитељке за примену ОП.
Имајући у виду да је имплементација нове програмске концепције комплексан, захтеван и дуготрајан процес у којем је потребна даља подршка практичарима у предшколским установама и након завршетка Пројекта, као веома значајна подршка препознаје се стручна и саветодавна подршка коју могу пружити просветни саветници.
Остале фотографије можете погледати овде.