28. март. 2023
ПОТПИСИВАЊЕ ПРОТОКОЛА О САРАДЊИ МИНИСТАРСТВА ПРОСВЕТЕ, ВИСОКОШКОЛСКИХ УСТАНОВА И ПРЕДШКОЛСКИХ УСТАНОВА
27.03.2023. Београд – У оквиру пројекта „Инклузивног предшколског васпитања и образовања“, данас, 27. марта 2023. године потписани су протоколи о сарадњи између Министарства просвете, Учитељског факултета Универзитета у Београду, Високе школе струковних студија за васпитаче и пословне информатичаре – Сирмијум из Сремске Митровице, ПУ „Бошко Буха“, Палилула – Београд и ПУ „Пчелица“, Сремска Митровица.
У оквиру важних реформских процеса у систему предшколског васпитања и образовања, иницираних увођењем нове програмске концепције „Године узлета“, Министарство просвете, кроз пројекат „Инклузивног предшколског васпитања и образовања“, пружа подршку унапређивању иницијалног образовања васпитача. Циљ ових активности заснива се на разумевању иницијалног образовања као почетне тачке квалитетног процеса професионалног развоја васпитача, те самим тим као почетне тачке за развијање квалитетне праксе у предшколским установама.
Свечаном потписивању су присуствовали државни секретар Министарства просвете Зоран Касаловић, декан Учитељског факултета Данимир Мандић, директор Високе школе – Сирмијум, Дејан Савичевић, директорка ПУ „Бошко Буха“, Јована Радивојевић и директорка ПУ „Пчелица“, Биљана Цвијетић.
„Овом процесу промене сви смо приступили са ентузијазмом, вером у своје компетенције, као и спремношћу да учимо, мењамо, развијамо и градимо услове за добробит све деце. Очекујемо да ће овај вид подршке реформи иницијалног образовања васпитача коју пружа Министарство дати још позитивније одговоре на потребе праксе и промене у систему предшколског васпитања и образовања, као и образовном систему у целини“, изјавио је Касаловић.
На основу припремљене Методологије за преглед и анализу студијских програма, на узорку који су чинили сви јавни факултети и високе школе за образовање васпитача, прикупљени су подаци и израђен је Извештај о анализи усклађености садржаја и исхода на кључним предметима студијских програма са Стандардима компетенција васпитача и важећом законском и подзаконском регулативом у овој области. (Основе програма, Стандарди компетенција, Стратегија развоја система образовања и васпитања до 2030. године).
Резултати Извештаја о анализи послужили су као основа за израду:
1. Нацрта препорука за прилагођавање студијског програма / предмета у складу са Стандардима компетенција за професију васпитача и његовог професионалног развоја и Основама програма предшколског васпитања и образовања и
2. Нацрта препорука за реализацију стручне праксе у вежбаоници, у сарадњи високошколске установе и предшколске установе: Промена односа теорије и праксе у иницијалном образовању васпитача „ПРОТОТИП“.
У сарадњи са ПУ, у току су активности пилотирања два горе поменута Нацрта, које се успешно реализују у 2 високошколске установе и 2 предшколске установе које су потписнице Протокола.
Остале фотографије можете погледати овде.