16. април. 2024
СТРУЧНО САВЕТОВАЊЕ: РАЗМАТРАЊЕ ПРЕДЛОГА ЗА РЕВИЗИЈУ СТАНДАРДА ЗА АКРЕДИТАЦИЈУ СТУДИЈСКИХ ПРОГРАМА КОЈИ ОБРАЗУЈУ ВАСПИТАЧЕ
Министарство просвете у оквиру пројекта „Инклузивно предшколско васпитање и образовање“ пружа подршку унапређивању иницијалног образовања васпитача у оквиру реформских процеса у систему предшколског васпитања и образовања који су иницирани увођењем нове програмске концепције предшколскох васпитања и образовања (ПВО) – „Године узлета“.
У циљу представљања резултата досадашњих активности у области подршке унапређивању квалитета иницијалног образовања васпитача који раде у предшколским установама, а посебно, разматрања Предлога за ревизију Стандарда за акредитацију студијских програма који образују васпитаче, у среду 3. априла 2024. године, у Палати Србија у Београду, Булевар Михајла Пупина 2, одржано је Стручно саветовање са члановима Националног акредитационог тела (НАТ) и Комисије за акредитацију и проверу квалитета (КАПК).
Саветовање је уводним обраћањем отворио помоћник министра за предшколско и основно образовање и васпитање, др Милан Пашић.
“Циљ компоненте 2 је унапређивање квалитета предшколског васпитања и образовања кроз реализацију активности на јачању компетенција практичара за примену нових Основа програма, унапређивање иницијалног образовања и стручног усавршавања васпитача и унапређивање вредновања квалитета рада предшколских установа.
Пред нама је изазов да промене које смо заједнички започели стабилизујемо и даље развијамо, као и да помогнемо да иницијално образовање васпитача прати промене које се постављају пред практичаре у складу са Стандардима комептенција за професију васпитача”.
О подршци унапређивању квалитета иницијалног образовања кроз Пројекат говорио је помоћник министра за високо обрзовање, др Александар Јовић.
“У претходном периоду смо иницирали активности на унапређењу иницијалног образовања васпитача, посебно у сегментима који се односе на реализацију стручне праксе у вежбаоници у сарадњи високошколске установе и ПУ и на начин усклађивања студијских програма/предмета у складу са Стандардима компетенција за професију васпитача и његовог професионалног развоја, у природно тесној сарадњи са представницима високошколских установа које образују васпитаче и предшколским установама у којима васпитачи остварују и даље развијају своје сложене професионалне улоге”.
Након уводних обраћања, стручни консултанти ангажовани на овом пројектном задатку, др Весна Цолић, професор струковних студија на Високој школи струковних студија за образовање васпитача у Новом Саду и проф. др Александар Стојановић са Факултет за образовање учитеља и васпитача Универзитета у Београду кратко су учеснике упознали са досадашњим резултатима у оквиру Пројекта и представили Предлог за ревизију Стандарда за акредитацију студијских програма за образовање васпитача.
Затим је отворена дискусија о изнетом Предлогу. У дискусију се први укључио проф. др Милорад Милованчевић, председник Националног тела за акредитацију и обезбеђење квалитета у високом образовању. Истакао је да је су консултанти (проф. др Живка Крњаја, др Весна Цолић, професор и проф. др Александар Стојановић) урадили сложен и квалитетан посао (Препоруке за усклађивање студијских програма, модел судентске праксе у вежбаоници – Прототип) у циљу унапређивања иницијалног образовања васпитача укључујући и Предлог за ревизију/допуну Стандарда за акредитацију студијских програма. Др Бранко Бошковић, професор струковних студија се сагласио са изнетим и додао да се не ради о ревизији Стандарда, већ о њиховом унапређењу.
И остали учесници – чланови Националног тела за акредитацију и обезбеђење квалитета у високом образовању, представници Министарства, професора високих школа и факултета који образују васпитаче и представник практичара из ПУ су изнели позитивна мишљења у вези са представљеним резултатима и закључено је да се након Саветовања унапређени Стандарди, одн. допуна упутстава за примену стандарда који се односе на образовање васпитача пошаљу КАПК-у у циљу њихове даље имплементације.
Саветовање је модерирала Биљана Којовић, координатор компоненте 2 Пројекта.