21. новембар. 2024

ПЕТ ОБУКА КРЕИРАНИХ У ОКВИРУ ПРОЈЕКТА „ИНКЛУЗИВНО ПРЕДШКОЛСКО ВАСПИТАЊЕ И ОБРАЗОВАЊЕ“ ОСТАЈЕ КАО ТРАЈНИ РЕСУРС ПРАКТИЧАРИМА У ЈАВНИМ И ПРИВАТНИМ ПРЕДШКОЛСКИМ УСТАНОВАМА

У оквиру компоненте 2 пројекта Министарства просвете, „Инклузивно предшколско васпитање и образовање“ реализован је Програм подршке примени и ширењу Основа програма (ОП) – Године узлета, којим су обухваћене све јавне предшколске установе (ПУ), а који укључује: обуке, менторску подршку, и креирање  серијала приручника и водича.

Различитим обукама (за примену Основа програма „Године узлета”; Стручни сарадници као носиоци промене; за похађање испита за лиценцу за директоре; за унапређивање дигиталних компетенција; за самовредновање; за унапређивање инклузивне праксе; за повезивање 2 нивоа образовног система – ПУ и ОШ), у оквиру компоненте 2 Пројекта, обухваћено је преко 34.000 полазника.

У циљу обезбеђивања одрживости резултата Пројекта и могућности да остану доступне практичарима из свих јавних и приватних ПУ и након завршетка Пројекта, 5 обука креираних у оквиру компоненте 2 Пројекта је конвертовано у немодериран онлајн формат:

  • Обука Годинe узлета(3 обуке):
  • „Концепција Основа програма – Године узлета“ (2 дана)
    2. „Развијање реалног програма“
    (2 дана) и
    3. ,,Документовање“
    (1 дан)

Циљ: даља квалитетна примена ОП и наставак започетих промена.

Приступ обукама: регистровањем на платформи Пасош за учење – предшколци  (https://srbija.learningpassport.org/ у Каталогу садржаја), путем свог мобилног телефона. Упутства за приступ могу се погледати на https://zuov.gov.rs/pasos-predskolci/ 

Након приступа платформи, у КАТАЛОГУ САДРЖАЈА приступа се картици „Увод у обуке за примену Основа програма – Године узлета, а затим се следе дата упутства.

  • Обука „Подршка развоју дигиталних компетенција практичара у предшколским установама“

Циљ: Подршка развоју и јачању дигиталних компетенција васпитача, стручних сарадника, сарадника и директора  у ПУ.

Приступ: секција – Дигитални васпитачи у склопу Националног образовног портала (на сајту ЗУОВа). Секцији се може приступити преко линка zuov.gov.rs/digitalni-vaspitaci

Страница „Дигитални васпитачи” представља и репозиторијум ресурса намењених практичарима – од стратешких докумената као што су „Оквир дигиталних компетенција васпитача” и „Смернице за примену дигиталних технологија у предшколској установи” до прилога подршке организовању интерног стручног усавршавања у установи и хоризонталних размена између установа.

На платформи Пасош за учење – предшколци, у секцији „Каталог садржаја” у категорији „0.2. Значајни догађаји и пројекти” налазе се сви материјали са обуке (теме, упутства, туторијали…), као трајни ресурс.

  • Обука „Самовредновање квалитета рада предшколских установа“

Циљ: подршка практичарима у ПУ у унапређивању процеса самовредновања и квалитета рада установе.

Приступ:  Преко странице на сајту ЗУОВа zuov.gov.rs/pasos/ и кликом на линк ДИРЕКТАН УЛАЗ НА ПЛАТФОРМУ (Пасош за учење- предшколци), или директно преко линка   https://srbija.learningpassport.org/ 

На платформи Пасош за учење – предшколци налазе се и остали материјали израђени у оквиру компоненте 2 Пројекта као подршка ПУ у процесу самовредновања – Водич, Предлог инструмената за самовредновање, Примери добре праксе установа из процеса самовредновања.

Све обуке су акредитоване и Решењем министра просвете стављене на листу програма од јавног интереса. Као такве, бесплатне су за све учеснике.

Захваљујући томе што су немодериране и што се у потуности реализују путем интернета,  обуке су отворене и доступне полазницима.

Не постоје рокови за приступ, реализацију и завршетак обуке, већ они искључиво зависе од самих полазника.

Намењене су свим практичарима који нису похађали обуку, будућим новозапосленима у ПУ, али и онима који су је похађали, а хтели би да се подсете или поново прођу неке делове заједно са колегама/колегиницама.

Истовремено похађање обука више практичара из ПУ је прилика за размену и грађење заједничког разумевања, могућност да практичари користе све ресурсе настале кроз Пројекат и по својој динамици похађају обуку, било да су је већ похађали или не.

Верујемо да ће практичари изнаћи начин да ове обуке буду важан ресурс установама за организовање хоризонталних размена у циљу заједничког учења, подршка у наставку започетих промена и у унапређивању квалитета рада предшколских установа и предшколске делатности у целини.

Фотографије можете погледати овде.